Transnational LEADER exchange for cooperation projects
- Podrobnosti
- Zobrazeno: 1475
21.3. - 23.3.2016 , St. Johann in Tirol in Austria
Čerpáme pro Vás inspiraci a aktuální informace nejen v rámci republiky, ale i v zahraničí. Strávili jsme několik dní v krásném Tyrolsku a pracovali na přípravě mezinárodních projektů. A jaké to bylo? To vám prozradí v následujících řádcích paní manažerka Jana Bujáková.
Příprava projektů mezinárodní spolupráce na téma:
1) Lokální potraviny a cestovní ruch založený na přírodním bohatství
2) Integrace imigrantů do venkovského prostoru
Hlavním organizátorem setkání byl Mag. Stefan Niedermoser z LAG Regio3 z Rakouska.
Účast za NS MAS ČR: Jana Bujáková, MAS Horňácko a Ostrožsko, RNDr. Zuzana Guthová, MAS Sdružení Růže, Jakub Černý, MAS Šipka
Zahraniční účast zástupců: LAG Finska, LAG Německa, LAG Rakouska
Cílem tohoto setkání byla diskuse a příprava projektů na řešení aktuálních problémů regionů LEADER se zaměřením na přípravu společných projektů mezinárodní spolupráce na vytipované témata.
Závěr: Zástupci z LAG Finska připraví dva projekty nadnárodní spolupráce zaměřené na projednávaná témata. Další setkání zástupců LAG na přípravě projektů se uskuteční ve Finsku.
Příklad projektu spolupráce rakouských LAG:
Stefan nám představil úspěšný projekt, který byl zaměřen na podporu prodeje a výroby místních farmářských produktů s distribucí do místních restaurací. Z iniciativy LAG se vytvořila platforma spolupráce mezi farmáři a podnikateli v oblasti gastronomie. Byla vytvořena značka kvality, certifikační komise, která pravidelně u certifikovaných restaurací kontroluje, zda nakupují ve smluveném poměru lokální potraviny od místních farmářů. Značka kvality přináší restauracím řadu výhod, např. zaručují návštěvníkům jedinečný gurmánský zážitek z jídla, které je vyrobeno z místních čerstvých surovin, restaurace společně proškolují týmy kuchařů, účastní se společných soutěží, spolupracují na společném marketingu. Vznikla regionální kuchařka, kde jsou propagovány speciality z místních restaurací. Projekt spolupráce farmářů a restauratérů je nadále životaschopný, podnikatelé sdružují vlastní fin. prostředky na společný marketing a udržení značky kvality.
Ze služební cesty jsem si přivezla tento poznatek:
Snažte se o to, aby vaše produkty a služby, byly jiné než u ostatních.
A zákazníci k vám přilnou jako lepidlo.
Jana Bujáková