Transnational LEADER exchange for cooperation projects

21.3. - 23.3.2016 , St. Johann in Tirol in Austria

Čerpáme pro Vás inspiraci a aktuální informace nejen v rámci republiky, ale i v zahraničí.  Strávili jsme několik dní v krásném Tyrolsku a pracovali na přípravě mezinárodních projektů. A jaké to bylo? To vám prozradí v následujících řádcích paní manažerka Jana Bujáková.

 

Příprava projektů mezinárodní spolupráce na téma:

 

1) Lokální potraviny a cestovní ruch založený na přírodním bohatství

2) Integrace imigrantů do venkovského prostoru

 

 

Hlavním organizátorem setkání byl Mag. Stefan Niedermoser z LAG Regio3 z Rakouska.

Účast za NS MAS ČR: Jana Bujáková, MAS Horňácko a Ostrožsko, RNDr. Zuzana Guthová, MAS Sdružení Růže, Jakub Černý, MAS Šipka

Zahraniční účast zástupců: LAG Finska, LAG Německa, LAG Rakouska

 

 

Cílem tohoto setkání byla diskuse a příprava projektů na řešení aktuálních problémů regionů LEADER se zaměřením na přípravu společných projektů mezinárodní spolupráce na vytipované témata.

Závěr: Zástupci z LAG Finska připraví dva projekty nadnárodní spolupráce zaměřené na projednávaná témata. Další setkání zástupců LAG na přípravě projektů se uskuteční ve Finsku.

 

 

Příklad projektu spolupráce rakouských LAG:

Stefan nám představil úspěšný projekt, který byl zaměřen na podporu prodeje a výroby místních farmářských produktů s distribucí do místních restaurací. Z iniciativy LAG se vytvořila platforma spolupráce mezi farmáři a podnikateli v oblasti gastronomie. Byla vytvořena značka kvality, certifikační komise, která pravidelně u certifikovaných restaurací kontroluje, zda nakupují ve smluveném poměru lokální potraviny od místních farmářů. Značka kvality přináší restauracím řadu výhod, např. zaručují návštěvníkům jedinečný gurmánský zážitek z jídla, které je vyrobeno z místních čerstvých surovin, restaurace společně proškolují týmy kuchařů, účastní se společných soutěží, spolupracují na společném marketingu. Vznikla regionální kuchařka, kde jsou propagovány speciality z místních restaurací. Projekt spolupráce farmářů a restauratérů je nadále životaschopný, podnikatelé sdružují vlastní fin. prostředky na společný marketing a udržení značky kvality.

 

Ze služební cesty jsem si přivezla tento poznatek:

Snažte se o to, aby vaše produkty a služby, byly jiné než u ostatních.

A zákazníci k vám přilnou jako lepidlo.

Jana Bujáková

 

Další informace